Afdelingsleder til Hjemmeplejen i Hinnerup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Afdelingsleder med indsigt i styring af fritvalg søges til ældreområdet i Hinnerup, Favrskov Kommune.

Som leder af hjemmeplejen skal du være i stand til at sætte borgeren i centrum og samtidig være medansvarlig for at skabe en attraktiv arbejdsplads, som kan tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere.

Vi søger en leder med en sundhedsfaglig baggrund, som har lyst til at være leder i Hjemmeplejen Øst, Hinnerup.

Som leder får du personaleledelsen for to grupper:

  • 24 social- og sundhedshjælpere og -assistenter i Hinnerup dag
  • 10 social- og sundhedshjælpere og -assistenter i Hinnerup aften.

I den kommunale hjemmepleje i Favrskov Kommune yder vi pleje og praktisk bistand samt uddelegeret sygepleje til borgere i eget hjem.

Vi arbejder i faste tværfaglige teams, hvor omdrejningspunkterne bl.a. er kontinuitet for borgeren, rehabilitering samt nedbringelse af ensomhed. Du vil i den forbindelse skulle indgå i et nært samarbejde med lederen for sygeplejen.

Vi har for øje at øge kvaliteten samt fastholde vores medarbejdere, og derfor har vi stor opmærksomhed på nedbringelse af sygefravær samt mindst muligt brug af vikarbureau.

Vi er en organisation i konstant udvikling og vores medarbejdere er meget engagerede. Du kommer til at indgå i et velfungerende lederteam, som består af i alt fire ledere og en områdeleder. I lederteamet er der rum til forskellighed, og hvor vi leder ud fra ledelsesgrundlaget: ”Vi bruger feedback, vi går i direkte dialog, vi samarbejder på tværs, og vi går nye veje”. Hver uge afholder vi ledermøde for at sikre en ens retning. Derudover erfaringsudveksler vi og sparrer med hinanden.

Vi har et velfungerende samarbejde med TR/AMR, som bygger på åbenhed og ligeværdighed. Vi ser vidensdeling og faglig sparring som en naturlig måde at understøtte den fælles opgaveløsning på.

Som afdelingsleder vil du få arbejdsplads på Herredsvej 16-18, Hinnerup. Da området er geografisk stort, er det vigtigt, at du har kørekort til personbil.

Dine opgaver som leder
Du har driftsansvar i forhold til planlægningen af borgerbesøgene samt styring af økonomi og ressourcer inden for den delegerede ramme. Dette foregår i tæt samarbejde med disponatorerne og vagtplanlæggerne, der forestår den daglige planlægning.

Det er vigtigt, at du kan formidle mål, værdier, normer og beslutninger, og at du udvikler, støtter og coacher medarbejderne i hvert team, så opgaverne løses bedst muligt.

Du skal have fokus på trivsel og udvikling af den enkelte medarbejder og teamet som helhed. Som en del af stillingen holder du teammøder og MUS-samtaler.

I dit arbejde er du en god rollemodel, og du er med til at skabe en kultur med et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.

Dine faglige kompetencer
  • ledererfaring
  • en sundhedsfaglig baggrund
  • erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation eller lyst til det
  • lyst til at bidrage til den sundhedsfaglige udvikling i området
  • praktikansvarlig for social- og sundhedshjælper- og assistentelever i samarbejde med praktikvejlederne og Kvalitets- og Uddannelsesafdelingen
  • økonomifaglige kompetencer og evnen til at formidle økonomiske budskaber i et klart og præcist sprog
  • har en lederuddannelse eller har lyst til en lederuddannelse på diplomniveau eller tilsvarende.

Dine personlige kompetencer
  • synlig, tydelig og tillidsfuld i din ledelsesstil
  • initiativrig, fleksibel og velovervejet
  • positiv og handlekraftig med gode samarbejdsevner
  • evner at arbejde på tværs i hele den kommunale organisation
  • en ledelsesstil, der bygger på refleksion og samarbejde via dialog
  • energisk, humoristisk og kreativ med evne til at motivere andre
  • gode kommunikationsevner, både mundtligt og skriftligt.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Mette Petersen på 30 16 74 78. Du er også velkommen til at sende en SMS, og så ringer jeg tilbage til dig – du kan også få en aftale, hvis du ønsker at se indmødestedet.

Læs desuden mere i job- og personprofilen Afdelingsleder i Hjemmeplejen i Favrskov Øst | Favrskov.dk

Samtale
Vi holder første samtale den 19. februar 2024. Efter første samtalerunde udvælges kandidater til anden samtale, som finder sted den 29. februar 2024. Mellem 1. og 2. samtale skal de udvalgte kandidater gennemføre en personlighedsprofil, hvor der er tilbagemelding og drøftelse den 21. februar 2024.

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket i siden senest den 13. februar 2024. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjemmepleje Hinnerup, Herredsvej, 8382 Hinnerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983516

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet