CemeCon Scandinavia A/S søger en dygtig og engageret Business controller til vores virksomhed i Hinnerup.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobeffekt søger på vegne af CemeCon Scandinavia A/S

Vi er en mindre service- og R&D-virksomhed, der siden 2004 har leveret miljøvenlig overfladebelægningsteknologi og rådgivning til vores B2B-kunder i hele Europa. Vi har et stærkt fokus på udvikling for at sikre fremtidens grønne løsninger til den europæiske industri. Vi leverer overfladeløsninger og bistår vores kunder til at opnå en optimeret, miljøvenlig samt drift- og fremtidssikker produktion.

Ønsker du at blive en del af en virksomhed med et godt arbejdsmiljø, sunde værdier og produkter som bidrager med den grønne omstilling?

Vi søger en selvkørende, proaktiv og talglad person til at varetage en bred vifte af økonomiopgaver. Som den primære økonomiperson vil du få opgaver der spænder fra regnskabsaflæggelse, budgetlægning og -opfølgning, til økonomiske analyser og ledelsesinformation. Derudover har vi forskellige EU støttede udviklingsprojekter sideløbende, som du skal bistå med ifm. løbende økonomistyring samt udarbejde projektregnskaber i tæt samarbejde med udviklingsafdelingen

 

Vi er en virksomhed i vækst og ledelsens behov for økonomistyring er stigende. Vi skal derfor skifte ERP system, hvilket du bliver ansvarlig for. Med det nye ERP-system skal mange arbejdsgange optimeres og automatiseres, for at frigive ressourcer til andre opgaver. Vores nuværende bogholder går på pension i foråret 2024, hvorefter du alene bliver ansvarlig for at varetage alle økonomiske opgaver. Du bliver derfor en central sparringspartner for ledelsen og dine evner til at formidle økonomi i et letforståeligt sprog bliver altafgørende for din succes i jobbet.

Stillingen er nyoprettet, hvorfor du skal være have en stor drivkraft til at gennemføre opgaver selvstændigt. Implementeringen af ERP system samt nye procedure vil foregå i tæt samarbejde med ledelsen og en projektleder fra udviklingsafdelingen.

 

Af andre nøgleopgaver kan nævnes:

  • Styring og opfølgning på budgetter og strategiplaner
  • Likviditetsstyring
  • Foretage controlling og sikre kvaliteten i data samt opfølgning på økonomi og KPI’er
  • Rapportere og udarbejde økonomiske analyser, herunder analyse af indtjening for kunder og produkter samt analyse af produktionsomkostninger
  • Optimere processer og forretningsgange for det løbende arbejde både i forhold til tid og kvalitet
  • Måneds- og kvartalsluk med driftsanalyser og rapportering
  • Årsafslutning og klargøring af materiale til revisor, i samarbejde med ledelsen
  • Bogholdning
  • Samarbejde tæt med ledelsen og øvrige teams i økonomiske spørgsmål
  • Foretage ad hoc-analyseopgaver.

Vi søger en kandidat som har minimum 5 års erfaring med økonomistyring, rapportering samt solid viden om regnskabsprincipper og procedure. Vi forventer at du har en relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab eller beslægtede områder. Du har dybdegående kendskab til finansiel styring og regnskabsprincipper samt erfaring med ERP-systemer og økonomiske softwareløsninger. Erfaring med Economic og Tracelink er et plus. Du har stærke analytiske og problemløsende evner. Vi forventer at du kan arbejde selvstændigt såvel som indgår i teams. Du sidder måske i dag med lignende opgaver og ønsker nye udfordringer og muligheder.

Det er afgørende at du behersker dansk og engelsk på et godt niveau. Du er en dygtig kommunikator med en forretningsorienteret tilgang, der evner både at støtte samt udfordre forretningen og dermed fungere som en væsentlig sparringspartner for virksomhedens ledelse.

Vi tilbyder en central rolle i en mindre virksomhed med globalt udsyn hvor der er fokus på kvalitet og grøn omstilling. Her vil du vil være en vigtig sparringspartner for ledelsen og være hvor beslutningerne tages, samt bidrage til virksomhedens fortsatte succes.

 

Stillingen er fuld tid med ønsket start 1/8 2023. Arbejdspladsen vil være Navervej 28,8382, Hinnerup. 

Vi holder samtaler løbende.

 

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte CEO Konrad Bienk, kbi@cemecon.dk, +4530706396, eller CTO Michael Hvam, mh@cemecon.dk, 30153412

 

Læser du dette opslag og er interesseret, men tænker at du nok ikke kan det hele, så kontakt os, eller send bare send ansøgningen alligevel.

 

Send venligst dit CV og en motiveret ansøgning til job@cemecon.dk med emnet "Business controller”.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Jobeffekt ApS, Park Alle, 2625 Vallensbæk

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: job@cemecon.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855955

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet