Leder af Visitation og hjælpemidler

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er på udkig efter dig, der kan og vil lede Visitationen ind i fremtiden, hvor vi forventeligt både får en ny ældrelov og en ny sundhedslov, som vi tror, kommer til at udfordre den eksisterende bestiller- og udførermodel. Vi kommer sammen til at gå nye veje, og vi er aktuelt i gang med at implementere ”Faste teams” i hjemmeplejen, ligesom vi er en af de kommuner, der har modtaget puljepenge fra Socialministeriet mhp. at afprøve nye modeller for visitationsarbejdet.

Du bliver leder for ca. 25 medarbejdere, der blandt andet har til opgave at koordinere sygehusudskrivelserne, visitere til rehabilitering, træning, personlig pleje, praktisk hjælp, pleje- og ældreboliger, hjælpemidler m.v. Du kommer til at referere til områdelederen for Visitation, hjælpemidler og demensindsatsen. Lederen af Visitationen indgår i ledergruppen med lederen af Hjælpemiddelservice og lederen af Demensindsatsen samt i den fælles ledergruppe for ældreområdet.

Personprofil og opgaver
Lederen af Visitationen forventes at have en professionel interesse for og erfaring med myndighedsområdet, og skal – sammen med områdelederen for området og lederkollegaerne – kunne inspirere og begejstre, samt være kreativ og sætte retning for den fortsatte udvikling. Lederen skal samtidig have fokus på udviklingen af ældreområdet, egen afdeling og egen ledelse. Lederen, vi søger, skal have særlig opmærksomhed på helheden og forventes at bidrage aktivt til en helhedsorienteret og tværgående styring og ledelse af organisationen. Det kræver lyst, vilje og mod til at udfordre og blive udfordret.

Vi forventer, at den rette leder har en sundhedsfaglig baggrund. Desuden forventes indsigt i og erfaring med myndighedsområdet inden for sundheds- og ældreområdet gerne kombineret med relevant lederuddannelse og/eller erfaring med området. Vi vil i udvælgelsen lægge vægt på, at du har et indgående kendskab til visitationens mangeartede arbejdsopgaver og områder samt et godt kendskab til, hvordan økonomi, serviceniveau og visitationspraksis spiller sammen. Vi vil desuden lægge vægt på, at du er dygtig til og gerne har erfaring med at implementerer og fastholde forandringer.

Kerneopgaven for området er at støtte og hjælpe kommunens borgere til at bevare et selvstændigt, værdigt og aktivt liv – bl.a. gennem investering i og anvendelse af teknologiske løsninger, gennem træning og rehabiliterende indsatser og desuden gennem nytænkning i alternative muligheder. Målet er, at borgerne skal opleve sammenhæng, mest mulig selvbestemmelse og indflydelse i plejen, så det giver mening og størst værdi for den enkelte ud fra dennes ønsker og behov. Dette skal såvel plejen som myndighedsområdet understøtte og udvikle til størst mulig gavn for borgerne. Samtidig skal vi styre vores økonomi.

I takt med at antallet af ældre stiger, antal borgere med demens øges, og mange ældre lever længere, forventer vi i fremtiden, at flere borgere vil have behov for støtte og pleje, herunder at de indgår i rehabiliterende forløb, hvor ny teknologi i stigende grad vil få betydning. Desuden skal demensindsatsen fortsat styrkes. Området er kendetegnet ved engagerede medarbejdere, der har fokus på kerneopgaven og er optagede af at udvikle den bedste service/indsats til borgerne.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet, eller har spørgsmål til job- og personprofilen Leder af Visitationen | Favrskov.dk, er du meget velkommen til at sende en SMS til områdeleder Anni Dahl på 23 67 90 36, så ringer hun dig op. Du er også velkommen til at sende en mail til hende på adra@favrskov.dk

Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgningsfristen er 18. juni 2023,og vi beder dig om at sende din ansøgning vedlagt CV, dokumentation for uddannelse og øvrige relevante via www.favrskov.dk/job.

19. juni 2023 udvælger ansættelsesudvalget kandidater til 1. samtale. Indkaldelse sker telefonisk på mail samme dag.

1. samtale afholdes 22. juni 2023. Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal gennemføre en personlighedstest mellem 1. og 2. samtale. 2. samtale foregår 27. juni 2023.

Forventet tiltrædelse: 1. august 2023.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Favrskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Favrskov Kommune, Hovvej 76, 8370 Hadsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1435&ERId=82346

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847985

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet